Bij Don't Mind houden we van een borrel. Dus wat is er dan leuker om ook zelf een eigen biertje te brouwen? We hebben inmiddels al drie biertjes gebrouwen en zijn inspiratie aan het opdoen voor een vierde. Benieuwd? We hebben er altijd een paar koud staan.
Stel je voor dat je op zolder een grote bak Lego vindt. Vet, denk je in eerste instantie. Totdat je erachter komt dat het geheel volledig onder het stof staat, totaal ongeorganiseerd is en er stukjes Knex tussen zitten. Dan wordt het moeilijk om een stad te bouwen, right? Ja! Tenzij je de tijd neemt om de boel te wassen, te ordenen en de zaken die er niet in thuis horen te filteren. Daarmee creëer je overzicht in de chaos. En als je in al je enthousiasme nog meer van die veel-te-dure stenen besluit te bestellen, kost het véél minder effort om je systeem te onderhouden.
En zo werkt het ook met online data. Het ene stukje past niet op het andere - al zijn er tussenstukjes op de markt verkrijgbaar - en je wilt niet dat je witte huis, paarse stenen bevat. Daarom wil je in kaart brengen wat je hebt en hoe je het kunt inzetten. Waar komt je websiteverkeer vandaan? Welke leeftijdscategorie heeft in het verleden veel engagement getoond op social? Hoeveel mag het werven van een nieuwe klant ons kosten? We denken dat advertentie X het meeste oplevert, maar klopt dat eigenlijk wel?
Tijdens een data analyse sorteren en/of filteren we de stenen en bekijken we hoe we er op een efficiënte wijze een moderne, schone stad van kunnen maken. En komen we erachter welke bouwstenen we nog missen.