Wijnfestival Den Bosch heeft een uitstraling die past bij de “Culinaire hoofdstad van het Zuiden”. Een wijn ontdekkingsreis langs de betere wijnspecialisten uit Den Bosch en omgeving. Kortom, een unieke beleving op de Parade, het meest sfeervolle plein van de stad. Het Wijnfestival Den Bosch stond voor een belangrijke uitdaging. Het festival had de potentie om een unieke ervaring te bieden aan wijnliefhebbers, samen werkten we voor het tweede jaar op rij aan voldoende zichtbaarheid en merkbekendheid. Dit is waar wij in actie kwamen, klaar om de uitdaging aan te gaan en het Wijnfestival Den Bosch verder op de kaart te zetten.
Don't Mind werd uitgedaagd om een strategie te ontwikkelen die de zichtbaarheid en het bewustzijn van het festival zou vergroten, zodat het de aandacht zou trekken van alle wijnliefhebbers in de regio én daarbuiten.
De focus lag voornamelijk op de volgende twee uitdagingen: het vergroten van de merkbekendheid van het Wijnfestival Den Bosch in de regio en daarbuiten én het stimuleren van de kaartverkoop en het aantrekken van wijnliefhebbers als bezoekers.
Om het Wijnfestival Den Bosch succesvol te promoten, hebben we een uitgebreid marketingplan ontwikkeld dat gebruik maakte van verschillende kanalen en strategieën. Zo implementeerden we een gerichte social media en nieuwsbriefstrategie om het festival te promoten en de betrokkenheid van de doelgroep te vergroten. Om de merkbekendheid verder te vergroten, zorgden we ervoor dat we offline zichtbaar waren in de vorm van een postercampagne, richtten we verschillende online (social) advertentiecampagnes in en werkten we samen met lokale bloggers en nieuwsplatfora. We nodigden content creators uit om het festival te ervaren en te delen met hun volgers. Dit alles heeft geresulteerd in een succesvolle campagne waarmee we in de regio rondom 's-Hertogenbosch iedereen binnen de doelgroep op een unieke manier bereikt hebben. Met ruim 7000 bezoekers waren twee van de drie dagen zelfs helemaal uitverkocht!
''Bij Don't Mind denken ze mee met het oog op een effectieve campagne. Ze komen met creatieve oplossingen en zorgen ervoor dat we met het Wijnfestival hebben opgevallen binnen én buiten de regio Den Bosch. Het werken met een gestructureerde aanpak zorgde ervoor dat we altijd overzicht hielden op de campagne en de planning.''
- Benny Bouwman, medeorganisator Wijnfestival Den Bosch
We hebben je vraag ontvangen. je krijgt zo snel mogelijk een antwoord van ons. Stay tuned!
We hebben je aanvraag ontvangen. je krijgt zo snel mogelijk een antwoord van ons. Stay tuned!
Bij Don't Mind houden we van een borrel. Dus wat is er dan leuker om ook zelf een eigen biertje te brouwen? We hebben inmiddels al drie biertjes gebrouwen en zijn inspiratie aan het opdoen voor een vierde. Benieuwd? We hebben er altijd een paar koud staan.
Het Wijnfestival Den Bosch: met ruim 7000 bezoekers en een uitgedokterde marketingcampagne een succesvolle (wijn) ontdekkingsreis!
Het Wijnfestival Den Bosch: met ruim 7000 bezoekers en een uitgedokterde marketingcampagne een succesvolle (wijn) ontdekkingsreis!
Wijnfestival Den Bosch heeft een uitstraling die past bij de “Culinaire hoofdstad van het Zuiden”. Een wijn ontdekkingsreis langs de betere wijnspecialisten uit Den Bosch en omgeving. Kortom, een unieke beleving op de Parade, het meest sfeervolle plein van de stad. Het Wijnfestival Den Bosch stond voor een belangrijke uitdaging. Het festival had de potentie om een unieke ervaring te bieden aan wijnliefhebbers, samen werkten we voor het tweede jaar op rij aan voldoende zichtbaarheid en merkbekendheid. Dit is waar wij in actie kwamen, klaar om de uitdaging aan te gaan en het Wijnfestival Den Bosch verder op de kaart te zetten.
Don't Mind werd uitgedaagd om een strategie te ontwikkelen die de zichtbaarheid en het bewustzijn van het festival zou vergroten, zodat het de aandacht zou trekken van alle wijnliefhebbers in de regio én daarbuiten.
Don't Mind werd uitgedaagd om een strategie te ontwikkelen die de zichtbaarheid en het bewustzijn van het festival zou vergroten, zodat het de aandacht zou trekken van alle wijnliefhebbers in de regio én daarbuiten.
De focus lag voornamelijk op de volgende twee uitdagingen: het vergroten van de merkbekendheid van het Wijnfestival Den Bosch in de regio en daarbuiten én het stimuleren van de kaartverkoop en het aantrekken van wijnliefhebbers als bezoekers.
''Bij Don't Mind denken ze mee met het oog op een effectieve campagne. Ze komen met creatieve oplossingen en zorgen ervoor dat we met het Wijnfestival hebben opgevallen binnen én buiten de regio Den Bosch. Het werken met een gestructureerde aanpak zorgde ervoor dat we altijd overzicht hielden op de campagne en de planning.''
- Benny Bouwman, medeorganisator Wijnfestival Den Bosch
Om het Wijnfestival Den Bosch succesvol te promoten, hebben we een uitgebreid marketingplan ontwikkeld dat gebruik maakte van verschillende kanalen en strategieën. Zo implementeerden we een gerichte social media en nieuwsbriefstrategie om het festival te promoten en de betrokkenheid van de doelgroep te vergroten. Om de merkbekendheid verder te vergroten, zorgden we ervoor dat we offline zichtbaar waren in de vorm van een postercampagne, richtten we verschillende online (social) advertentiecampagnes in en werkten we samen met lokale bloggers en nieuwsplatfora. We nodigden content creators uit om het festival te ervaren en te delen met hun volgers. Dit alles heeft geresulteerd in een succesvolle campagne waarmee we in de regio rondom 's-Hertogenbosch iedereen binnen de doelgroep op een unieke manier bereikt hebben. Met ruim 7000 bezoekers waren twee van de drie dagen zelfs helemaal uitverkocht!